فنون
أخر الأخبار

القصة الكاملة لحرب التصريحات العنيفة بين حسن شاكوش وريهام سعيد

بدأت حرب تصريحات عنيفة بين الإعلامية ريهام سعيد، والفنان حسن شاكوش، خلال الأيام الماضية عبر وسائل التواصل الاجتماعي.

وكانت البداية حينما استضافت المخرجة إيناس الدغيدي، الإعلامية ريهام سعيد، في برنامج شيخ الحارة خلال شهر رمضان الكريم، وتحدثت ريهام في أمور كثيرة، وعندما عرضت إيناس صورة حسن في الحلقة، قالت ريهام إنه عدوها، والسبب يعود إلى موقف حدث بينهما حين طلبت منه الغناء في حفل أقامه أولادها في الساحل الشمالي بعد عودتهم من الخارج، فوافق لكن مقابل الحصول على مبلغ كبير من المال… إذ قالت: “قلت له هي أغنية واحدة في كابينة، طلع عيني عشان يجي، ولما وصل كان فيه زحمة، قلنا له ممكن تنزل تمشي، قال شاكوش ميمشيش على رجله وسط الناس”. 

وبعد هذا التصريح، خرج حسن شاكوش وقال في فيديو على وسائل التواصل الاجتماعي: “في الصيف اللي فات أنا كنت في الساحل الشمالي وهي طلبتني أني أروح أحضر الحفلة وأكون موجود مع أولادها وأصحابهم، أنا كنت في الفترة دي في مشاكل مع النقابة ومكنش ينفع أني اشتغل وأنزل حفلات”.

 وأضاف، “الأستاذة ريهام طلبتني علشان الحفلة وقولتلها أني محترم قرار النقابة”، مشيرا إلى أنه طلب منها ألا تقوم بأي دعاية، لترد عليه أنه سيذهب إلى هناك ويلتقي بأولادها وأصدقائهم ولن يغني فقط يلتقط صور معهم.

 وأكمل، “مؤكدا أنه طلب منها مبلغ 30 ألف جنيه، فقالت له “هتاخد 30 ألف وأنت هتقعد ربع ساعة، وفي النهاية أخذت 10 آلاف جنيه وأديتهم لفرقتي”.

 وتابع موضحًا أنه عندما ذهب اكتشف أنها قامت بدعاية على مواقع التواصل الاجتماعي وكان عدد الحضور كبيرا، حتى أن الأمن رفض دخوله المكان حتى لا يحدث أي شغب، قائلا: “هي قالتلي أن المكان فيه 15 أو 20 فرد، لكن لقيت في حوالي 300 شخص”، مضيفا أنه اتصل بها وأخبرها أنه لن يتمكن من دخول الحفل حتى لا يحدث مشاكل”.

وأختتم كلامه قائلا: “أنا بقى لما روحت شفت حاجات مش هينفع اتكلم فيها ولا أحكي عنها حاجة، وأنا مخدتش منها جنيه، مشيرا إلى أنها بعد ذلك اتصل إعداد برنامجها به ليظهر معها لكنه رفض”، قائلا ” اتصلوا بيا ورفضت مش أنا عدوها يبقا عايزانى اطلع معاكى ليه .. وعندى مسجات اللى طلبوا منى انى اطلع معاهم .. وبعدين جاتلى من الحالة الانسانية اللى شغالة معاهم وان فى طفلين تعبانين وعايزن يشوفوه”.

وبعد رد “شاكوش” خرجت ريهام اليوم الجمعة، ونشرت صورة مرحاض وقالت عبر صفحتها الرسمية بموقع الفيس بوك: ” هو انا مالقتش صوره تناسبك اكتر من دي انا مهذبه و محترمه و متربيه لغايت اولادي مابشفش ادامي لما تبقي واحده هي الي بتحركك عشان تدخل في اعراض الناس تبقي مش راجل. كل الي بتقوله كدب بس هي مش غلطتك هي غلطه الي طلعك من البكابورت بس اصل العربيات مبتعملش ناس محترمه، و هي غلطتي من الاول الاجراءت القانونيه كلها هاتتاخد فورا عشان تبقي تحكيلنا علي الي شفته و انت اصلا مدخلتش.

موضوعات متعلقة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى